صادرات

صادرات کالا از جمله یکی از مسئله های پر اهمیت برای صاحبان کسب و کار است. با این که صادرات سود زیادی برای شرکت یا فرد صادر کننده کالا دارد بلکه با ورود ارز باعث بهبود اقتصاد کشور میشود. برای صادرات کالا عموما دو روش وجود دارد، اولی روش مستقیم و دومی روش غیر مستقیم در صادرات است که هر کدام مزایای خودش را دارد، در ادامه در مورد این دو روش، یعنی روش مستقیم و روش غیر مستقیم صحبت خواهیم کرد.

صادرات

صادرات کالا به روش مستقیم

در این روش فرد یا شرکت صادر کننده بدون واسطه کالای مورد نظر را به کشور مقصد صادر میکند. در این روش صفر تا صد صادرات کالا بر عهده ی فرد صادر کننده کالا است. بسیاری از افرادی که برای اولین بار به فکر صادرات کالای خود هستند به روش مستقیم فکر می کنند. مزایای این روش نسبت به روش غیر مستقیم عدم وجود واسطه در صادرات است.

در روش مستقیم فروش کالا ها به خارج از کشور بدون دخالت واسطه انجام میشود و شرکت خود اقدام به فروش محصولاتش در خارج از کشور میکند و خود مسئولیت برخورد مستقیم با شرکت های خارجی را بر عهده می گیرد.

بهتر است برای روش مستقیم پس از تولید محصول، بازار هدف بررسی کامل شود و مشتریان خارجی کالا پیدا شوند. پس از یافتن خریدار کالا ، مسئله بعدی تعیین نوع حمل نقل کالا و انجام امور گمرکی می باشد. لازم است بدانید که انجام این خدمات هزینه دارد. در این مرحله عقد قرار داد و وجود ضمانت نامه های قانونی را فراموش نکنید.

مزایای صادرات مستقیم کالا چیست؟

مزایای صادرات کالا با روش مستقیم را در زیر به صورت مفصل برایتان شرح خواهیم داد:

ایجاد شبکه سازی و گسترش ارتباطات تجاری: از مزایای روش مستقیم که به مرور زمان ایجاد می شود، شبکه سازی و گرفتن ارتباط با صادر کنندگان داخلی و خارجی می باشد. که ارتباطات تجاری با آن ها می تواند زمینه ساز گسترش فعالیت های شما باشد.

یکی از مزایای چشم گیری که میتوانیم در مورد آن صحبت کنیم، به دست آوردن سود بیشتر با به کارگیری روش مستقیم صادرات کالا است، به این معناست که وقتی که اقدام به روش مستقیم و بدون واسطه می‌کنید، هیچ‌کس را در سود فروش محصولات خود شریک نمی‌کنید. به همین دلیل حاشیه سودتان بالا می‌رود و حاصل زحمات خود را یکجا به جیبتان می‌ریزید.

در دنیای امروزی یکی از تِرِند ترین (معروف و پر استفاده ترین) مزایا، توانایی برندسازی با استفاده از روش مستقیم صادرات کالا است. در روش روش مستقیم کالا، می‌توانید گروه‌ها و شرکت‌های خارجی را به صورت مستقیم با برند محصولات و کالاهای خود آشنا کنید. پس می‌توانید با اجرای صادرات هوشمندانه مستقیم، در کشور یا کشورهای خارجی هدفتان برای محصولاتتان برندسازی کنید.

معایب صادرات مستقیم کالا چیست؟

در این قسمت معایت صادرات با روش مستقیم کالا را کاملا صادقانه بینان کنیم:

تنها معایبی که میتوان از روش مستقیم بیان کرد این است که، پس از فروش محصول سود بسیاری برایتان به ارمغان می‌اورد، در طول فرایند صادرات، هزینه‌هایی را به شما تحمیل می‌کند. هزینه‌هایی که در این روش صادرات بر شما تحمیل می‌شود، هزینه‌های ایجاد دپارتمان صادرات، استخدام نیروی انسانی و هم‌چنین هزینه حضور در کشور خارجی هدف و بعضی از هزینه‌های دیگر هستند.

صادرات

صادرات کالا به روش غیر مستقیم

روش غیر مستقیم بیشتر میان شرکتهایی که تازه به فکر صادرات افتاده اند متداول می باشد. در این نوع صادرات به سرمایه کمتری نیاز است و شرکت اجباری به استخدام فروشندگان یا اجرای قراردادهای مختلف در خارج از کشور ندارد، همچنین ریسک کمتری متوجه صادرکنندگان است. روش غیر مستقیم خود به چند روش قابل اجراست.

صادرات و واردات در کنار هم میزان تجارت هر کشور را متعادل می سازند. زمانی که در یک کشور میزان صادرات بیشتر از واردات باشد نشان دهنده ی مازاد تجارت در آن کشور می باشد و واردات بیش ازحد نیز کسری تجارت در آن کشور را نمایان می سازد. روش غیرمستقیم در صادرات کالا دقیقا عکس روش مستقیم بوده و شما در این راه نیاز به واسطه خواهید داشت.

واسطه ها انواع متفاوتی دارند مانند شرکت های بازاریابی بین الملل، شرکت های مدیریت صادرات و…باشند. در روش غیر مستقیم بهتر است با عقد قرار داد تمامی امور یا بخشی از آن را به واسطه ها بسپارید. همکاری با واسطه ها بیشتر مناسب صادر کنندگانی است که حجم محصول بالایی را جابه جا نمی کنند. 

نکته این روش این است که افراد و شرکت هایی که حجم خدمات و محصولات کمی دارند این روش را استفاده میکنند.روش 

 

مزایای صادرات غیر مستقیم کالا چیست؟

همانطور که این روش معایبی برای صادر کننده دارد مزایایی نیز دارد که قابل توجه است که آنها را به طور مفصل برایتان شرح خواهیم داد:

یکی از مزایایی که اهمیت زیادی دارد و میشود گفت که بر خلاف روش مستقیم است، هزینه کم این روش است. عدم ایجاد دپارتمان صادرات و استخدام نیروی انسانی در روش غیر مستقیم بخش زیادی از هزینه های شمارا کاهش می دهد.

شما در این روش ریسک کمتری می کنید، استفاده از تجربیات واسطه های صادراتی انجام آزمون و خطا را در کسب و کار شما کاهش می دهد و می تواند مانع از ضرر و باعث سود  شما شود.

 

معایب صادرات غیر مستقیم کالا چیست؟

باید در کنار مزایای هر روش، به معایب آن نیز توجه کرد. پس فقط از مزایای روش غیر مستقیم مشعوف نشوید و به معایب این نیز توجه کنید. پس با کل واقعیت رو به رو شوید! چند مورد از معایب عبارت هستند از:

یکی از مشکل ترین معایبی که فرد و یا شرکت صادر کننده این است که با مشتری ارتباط و تعامل ندارد، اگر از روش غیرمستقیم صادرات‌ کالا استفاده کنید، معمولا هیچ تعامل مستقیمی با مشتری‌های خارجی‌تان ندارید. نداشتن تعامل مستقیم با مشتری‌ها موجب می‌شود که شناخت کمتری از نیازها و خواسته‌های آنان داشته باشید. پس در این صورت نمی‌توانید آن طور که باید همگام با نیازهای مشتری‌ها، کسب و کار خود را گسترش دهید.

خدمات دیگر ما

joint ventrue

جوینت ونچر

واژه ونچر به معنای موسسه بوده ولی بیشتر در معنی و مفهوم ریسک به کار می‌رود. جوینت ونچر در ایران هم به همان معنا و مفهوم به کار می‌ رود. جوینت همان مشارکت در سود و زیان یک فعالیت اقتصادی به شمار میرود.

سرمایه گذاری مستقیم

سرمایه گذاری مستقیم یکی از سریع ترین خدمات بازاریابی بین المللی به شمار میرود. ما به عنوان ارائه دهنده خدمات بازاریابی بین المللی این خدمات را به شما شرح میدهیم.

به بالای صفحه بردن